WANNEER TIENERS HET MOEILiJK HEBBEN
Er is veel gaande in de wereld vandaag.
De toekomst biedt niet meer dezelfde zekerheden als vroeger.
Dat werkt op ieders geestelijk welzijn, maar vooral op dat van onze jongeren.
In mijn praktijk leer ik jongeren in eerste instantie zelfkennis, zelfbewustzijn en zelfzekerheid aan.
Van daar uit wordt hen duidelijk welke specifieke plek ze kunnen innemen in een chaotische samenleving, zonder ten onder te gaan aan maatschappelijke druk.
Ik leer hen niet wat het ultieme geluk is, maar wel hoe ze een evenwicht moeten bewaren tussen goede en minder goede momenten, tussen jezelf zijn en meedraaien in de samenleving.
Dit alles zal hen sterker doen staan in hun studiekeuze, later beroepsleven en de relaties die ze gaandeweg opbouwen.
STUDIEBEGELEIDING
ADD, ADHD, ODD, ASS, ...
Leer- en ontwikkelingsstoornissen maken het voor getalenteerde jongeren vaak extra moeilijk om hun draai in dit leven te vinden.
Studiegewijs worden ze gemakshalve maar al te vaak in een hokje geduwd terwijl er op die manier heel veel potentieel talent verloren gaat.
In mijn praktijk leer ik jongeren op een andere manier met "hun labeltje" omgaan en toon ze hoe ze zelf methoden kunnen ontwikkelen om toch het beste uit zichzelf te halen.